Om niet bij tegenwind of de eerste regenbui weer huiswaarts te keren maakte ik het doel wat breder dan alleen maar op de fiets stappen en vervolgens 2200 kilometer doelloos de pedalen rond te trappen.
Een goede democratie is niet mogelijk zonder goede onafhankelijke journalistiek!
Dat was de heilige overtuiging van mijn lief. Hoewel we in Frankrijk woonden werd ook de Nederlandse media op de voet gevolgd.
De Correspondent,
de Groene Amsterdammer en
NRC worden digitaal bezorgd. Voor programma's als
Tegenlicht, Zembla en
het Uur van de Wolf ging de televisie aan, zo ook voor documentaires van Bram Vermeulen, Sinan Can en de eerder genoemde
Jelle Brandt Corstius.
Ena was erg gecharmeerd van het journalistieke platform De Correspondent.
Journalistiek zoals journalistiek zou moeten zijn, nieuwsgierig, kritisch maar niet cynisch, gedegen onderzoek, inhoudelijk en duidend. Journalistiek die niet ophef en verontwaardiging als doel heeft.
Het doel was dan ook snel helder!
Met de opbrengst hebben we bijgedragen aan één of meerdere publicatie(s) in De Correspondent.
Over welk onderwerp? We sponsoren de vrije journalistiek, dat is dus niet aan ons!
Doneren is nog altijd mogelijk. Ga hiervoor naar de doneerpagina van De Correspondent